Isryskinau 2.5 menesio fotografuota juostele
Fed5
Kodak Gold200
Nuotrauka buvo itraukta i efoto rekomenduotinas
O cia fotokritiko Alberto K. komentaras po nuotrauka efoto galerijoje.
Ilgas, bet issamus ir labai malonus.
"Kadangi vėl atsirado laisvo laiko, Edita (Gedai, manau, atleisi, kad po
tavo nuotrauka), bet negaliu susilaikyti neatkreipęs tavo dėmesio į tai,
kaip puikiai parodėte, kad nuotraukos grožį formuoja jausmo
nuoširdumas. Ne tas debilaivas reklaminis glamūras, o paprasčiausias
žmogaus jausmo nuoširdumas. Dabar Edita kaip tai padaryti, t.y. tą
nuoširdumą. Pamokėlė tau kaip fotomodeliui (Gaila, kad Efoto neturi
skyriaus fotomodeliai. Galima būtų užpildyti žiaurią tuštumą tarp
fotografų ir tų kas nori kurti kaip fotoaktoriai – modeliai, nes puikiai
žinome kaip sunku rasti tinkamo tipažo tinkamą žmogų konkrečiai idėjai
įgyvendinti ir išreikšti.) Yra keletas būdų. Paprasčiausias – žmogus į
kažką tolumoje, išsirinkęs vieną tašką žiūri, o fotografas su kamera
"įlenda" tarp jų į žvilgsnį ir nufotografuoja. Susidaro įspūdis, kad
žmogus kažką stebi. Galima ir, blogiausiu atveju padauginti 157 iš 13.
Tuomet matosi mastymas. Bet tik matosi, kad stebi, bet tik matosi, kad
masto. Toliau, sudėtingiau: prisiminti kažką savo praeityje, bet
prisiminti, matant vaizduotėje tą buvusį įvykį. Tas buvusio įvykio
matymas mumyse suformuoja tuo metu mūsų patirtą jausmą – dabartinė ši
tavo nuotrauka. Ketvirtas būdas – aktorinis – tai tas pat kas prieš tai,
bet tą prisimintą jausmą sustiprintai parodant (tavo, šiuo atveju,
tęsiant, būtų ašaros) Ir paskutinis – hiperbolizuojant tą jausmą tavo
atveju būtų juokas pro ašaras. Turėtume emocijos ir vaizdo
supriešinimą.(konfliktas tarp jausmo (skausmo) ir jo išraiškos
priešingos formos (juoko)) Arba rauda be ašarų – tolygu rėkimui. Yra
ir atvirkštinis būdas pirma judesys, jo įsivaizdavimas ir tada to
judesio sukurta emocija išreiškiama per veido grimasą. Žodį naudoju kaip
perdėtą jausmo rodymo būdą. Pavojinga, nes galima nusiristi į jausmo
iliustraciją (rodymą), bet ne išgyvenimą. Geriau tada, kai fotografas,
turėdamas idėją, pasiūlo judesį, o fotoaktoriaus – modelio uždavinys tą
judesį užpildyti jausmu. Rezultato greitumas priklauso nuo patirties
turėjimo ir kompleksų buvimo – aš ten –fotografijoje– tai ne aš. Tai
mano sukurtas personažas kurio tikslas, kad fotografo įdėja būtų
įgyvendinta. O dabar kaip yra: atsistojo pasikraipė, pasistaipė ir "po
barabanu" tuščia, – tik, atseit, gražus pasimaivymas kurį galima būtų
įvardinti kaip – norėk manęs– nieko bendro neturintis su menine
fotogrfija. Geriausiu atveju albuminė nuotrauka (sąmoningai sakau ne
fotografija) Judu su Gedu sukūrėte puikią meninę fotografiją kur fone
esantis jukos gėlės lapas man kaip varveklis įnešantis į veikėjos
perteiktą akimirkos jausmo išraišką gilaus draminio ( ne dramatiško)
turiu uomenyje teatro žanrą dramą), aštrumo (ne dramatiško aštrumo).
Jauti skirtumą. Jis yra. Dramatiškas – konkretu, apie įvykį, draminis –
plačiau, apie būseną. Portrete lemia jausmas. Portrete dažnai,
palengvinant jausmo išgavimą, slepiamasi už įvykio (pvz. cigaretės
rūkymas). Taip vadinamas reportažinis portretas: einama nuo judesio į
jausmą. O tu čia per jausmą išreiškei mintį. Toliau nerašysiu kokią
mintį, nes nenoriu, kad vėl kaltintum save per daug dideliu
atlapaširdiškumu. Gedui ir tau dėkui už gerą portretinį darbą.
Parodinis. Tavo būsimos parodos – įžanginis. (manau Gedas sutiks
pasidalinti autoryste) "
No comments:
Post a Comment