Wednesday, November 23, 2011

My Cosmos

Nustabau atrades, kad apastalai ir ju mokiniai, rasydami savo Gerasias Naujienas (gr. Euangelios) pagoniskai Romos imperjos auditorijai, naudojo gilius graikiskus filosofinius issireiskimus ir terminus, mazai budingus Judaizmui.
 Apastalo Jono naudojama LOGOS prasme ta pati, kaip ir Graiku karaliaus ir filosofo Heraklito (~500m.pr.Kr.), kuris issireiksima LOGOS vartoja kaip ISPAZISTAMA (arba SKELBIAMA) TIESA, jungiancia i Dieviska COSMOS ir Dieva, ir Zmogu.
Terminas COSMOS - tai pulsuojanti Dievo TVARKA, paremta amzina KOVA - savo liepsnos (ugnies, sviesos) pulsavimu ji (Cosmos) harmonizuoja gyvenima ir mirti, bei viska grazina is nebuties i buti.

"Pradzioje buvo LOGOS. Tas LOGOS buvo pas Dieva ir LOGOS buvo Dievas. Visa per ji atsirado, be jo neatsirado nieko, kas tik yra atsirade. Jame buvo gyvybe ir ta gyvybe buvo zmoniu sviesa." Jono 1.1-4

Paziurejus i Evangelisto Jono pirmasias eilutes per Heraklito filosofijos prizme, nebelieka mistinio neaiskumo, kuris man nedave ramybes istisa desimtmeti.

Tiek Zmogus, tiek Dievas savuoju LOGOS kuria bendra COSMOS'a.
Dievo LOGOS jau istartas, o Zmogus ji vis dar taria.
Gyvendamas pagal prigimti ir skelbdamas TIESA, ZMOGUS jungiasi su DIEVU Tvarkos (COSMOS'o) kurime.

Gyvendamas pries prigimti - naikindamas gyvybe, negerbdamas savos gyvybes pradejimo, nevertindamas sukurimo tvarkos, sklebdamas ne tiesa - savuoju LOGOS griauna Dieviska Cosmos'a apie save ir savyje.

No comments:

Post a Comment